פנג שואי- השימוש בסימבולים

שיתוף
שיתוף

תוכן עניינים

פנג שווי- שימוש בסימבולים

אך לפני כן, גילוי נאות!

למרות שהשימוש בסימבולים  בפנג שואי נהוג ומקובל באסכולות שונות של הפנג שואי, אינני נוהגת להשתמש בסימבולים הנהוגים והמוכרים של הפנג שואי לעיתים קרובות. 

מטבע הדברים, מרבית הלקוחות שלי אכן מעדיפים עיצוב מודרני. התואם את אורח החיים במערב ואורח חייהם של הדיירים. 

כך ששילוב אלמנטים וסימבולים הנהוגים במזרח, אינו לעניין.  

אחרי הכל, החוכמה היא להתאים את עקרונות הפנג שואי של המזרח לתנאי המחייה ואורח החיים במערב. ובכך  להנות גם מפנג שואי טוב וגם עיצוב לטעמם של הדיירים. 

ולא להפוך בית מערבי "לציינה טאון".

ובכל זאת, 

לעיתים אני מעניקה כמתנה "מעטפות אדומות" עם מטבעות הקשורות בסרט אדום. אבל רק לעיתים…

בדת היהודית אנו מאמינים באל אחד אשר ממנו נובע כל היקום ואין צורך במתווכים בין האדם לבין הכוח האלוהי.   בתרבויות המזרח מייחסים כוחות טבע לאלים וסימבולים אשר דרכם ניתן להתחבר לכוח האלוהי.

למרות שיש הגיון רב בשתי הגישות, במאמר זה אביא את הסימבולים הנוהגים לשימוש בפאנג שואי.  מאחר  ושוב, על מנת  לחדד את העיקרון העומד מאחורי השימוש בסימבולים לזימון שפע בריאות הצלחה וכ"ו.

אימרה סינית עתיקה אומרת ש " תמונה אחת שווה אלף מילים" הוכיחה את עצמה מעבר לאמונה זו או אחרת. מסתבר שסימבולים עובדים על התת מודע הרבה יותר ממילים.

כולנו שבוים בדפוסי חשיבה המושכים או דוחים מחיינו נסיבות חוויות והתנסויות מסוגים שונים. דפוסי חשיבה אלה למעשה מנהלים את חיינו בכל המישורים. ככל שדפוסי חשיבה אלה משורשים בתת מודע כך קשה יותר לעקור אותם מהתת מודע. 

דוגמה רווחות לדפוס חשיבה שגוי הוא ההתיחסות של חלק מהאוכלוסיה  למערכות יחסים, כסף ורכוש, קריירה מצליחה בריאות וכ"ו.

מטרת השימוש בסימבולים

השימוש בסימבולים של הפנג שואי מטרתם היא לאפשר לאדם לראות באופן ויזואלי פריט מסויים. המקושר בדרך כלשהיא לאספקט אחר בחיים, כך שבכל פעם שהאדם יראה את הפריט הדבר יזכיר לו ברמת המודע לשנות את דפוס החשיבה בנושא מסויים.

לדוגמה, פסל או תמונה של זוג אוהבים על רקע זריחה. סימבול המסמל זוגיות טובה, הידברות, תקשורת, שלווה. 

כמובן שמרבית הסימבולים השימושיים בפנג שואי מעוגנים באגדות של תרבויות המזרח.

למרות שאומנות הפנג שואי- איננה דת ולא הסתעפות של דת. 

אין אדם במזרח או במערב שבאמת מאמין שצפרדע עם מטבע בפה {אחד הסימבולים המוכרים יותר בפנג שואי}  יביא את השפע המיוחל. המראה הויזואלי של הצפרדע יזכיר לנו בכל פעם שאנו רואים אותו ,ששפע חומרי הוא מנת חלקו של כל בן אנוש. 

אלה שהשימוש בסימבולים ללא הבנה מעמיקה בכל הרבדים והעקרונות של הפנג שואי, מסיט את העיקרון מהיסודות עליהן בנויה אומנות עתיקה זו.

צב

שיריון הצב מסמל יותר מכל את הבית, התמיכה והביטחון.כולנו רוצים לקבל תמיכה מבני המשפחה, הקרובים וכמובן תמיכה קוסמית. על כן נהוג להציב צב בעורף המבנה. בתוך הבית, נהוג להשתמש בסימבול המשמש כצב לתמיכה בחלק העורפי ביותר של הבית.  בחדרי שינה מומלץ שראש המיטה יהיה גבוה יותר מהחלק הקדמי של המיטה. במשרדים  מומלץ לשבת עם הגב אל קיר ולא להיות חשופים לחלל ריק. כמו כן נהוג לתלות תמונה המסמלת תמיכה כגון תמונה המשקפת הר או מבנה גבוה המייצג את הצב.

פיל

מסמל את ההצלחה והגאוה. לא בהיבט של התנשאות, אלה ברמה של עשייה אשר תורמת לרבבות האחרים ולבטח לא על מנת להאדיר אגו אישי.

הפיל מסמל את הכוח הטמון באדם וכן את האצילות. 

לרוב מניחים מול דלת הכניסה כשהחדק פונה לעבר דלת הכניסה.

צפרדע עם מטבעות

צפרדע עם שלוש רגליים כשהיא מחזיקה מטבע סיני בפה.  המסמלת את השפע הנכנס לבית.

ניתן להשיג את הצפרדע עשוייה מאבני חן כגון ג'ייד, אבנטורין, וגאספר. נהוג למקם אותה מול דלת הכניסה, במקום לא גבוה כאשר היא פונה לכיוון הדלת.

בעסקים או משרדים ניתן למקם אותה על שולחן עבודה.

מטבעות שפע

הסימבול המוכר ביותר בפנג שואי הם מטבעות השפע. השימוש במטבעות השפע הוא מגוון ביותר. ניתן לתלות שלוש מטבעות הקשורות לחוט אדום המסמל שפע, על ידית דלת הכניסה. כמו כן ניתן להניח שלוש מטבעות כחוצץ ביומן עבודה. ניתן לקשור שלוש מטבעות על חוט הטלפון { במשרדים} וכן לשמור שלוש מטבעות בארנק באופן קבוע. המספר שלוש מייצג " הוצאה מהכוח אל הפועל".

ספינת מפרש

ספינת מפרש, סימבול המייצג ידע, נסיעות ושפע.

רכישת ידע, מיומנות מקצועית, קריירה משגשגת. .

יש הנוהגים לפזר בתוכו אבני חן או תשעה מטבעות שפע ומניחים את ספינת המפרש על השולחן כאשר החרטום פונה לדלת הכניסה של הבית או המשרד.

דרקון

דרקון, חיה מיתולוגית במזרח המייחסים לה כוחות מיוחדים.

אחד הסמלים החשובים בפנג שואי המסמל הגנה חוכמה. הדרקון המקובל לשימוש עשוי מצ'ד ירוק ובפה נושא פנינה.

הפנינה מייצגת צניעות, טוהר ומזכירה להשתמש בהצלחה והמוניטין בענווה.

צמח הבמבוק

צמח הבמבוק, המוכר למרבית האנשים מסמל את החוזק והיכולת להתגמש במידת הצורך. הבמבוק הוא הצמח היחיד בטבע המאוזן באופן מושלם מבחינת היין ויאנג. יכולת אדירה לשרוד בכל תנאי מזג האויר. כיום ניתן למצוא את צמח הבמבוק בכל רשתות השיווק בעיצובים  מרהיבים. סוג מסויים של במבוק נקרא

 " במבוק המזל" ונהוג לפזר אותו בכל מקום בבית ובמשרד.

פרח הלוטוס

פרח הלוטוס, מייצג טוהר ושומר על אטמוספרה נקיה ובריאה. במזרח יש שירים ואגדות רבות על פרח הלוטוס, לעיתים הם מתארים כיצד הפרח צומח מתוך הבוץ המלוכלך ועדיין שומר על יופיו ורעננותו. פרח הלוטוס מייצג את היכולת של האדם לצמוח מתוך קשיים ועדיין לשמור על יופיו.

בבודהיזים פרח הלוטוס מסמל נאמנות, אור, אהבה, הארה המזכיר לנו לראות את היופי שבבריאה ולשמור על אימא אדמה.

מעטפות אדומות

מעטפות אדומות שימושיות מאוד במזרח ובעיקר לקראת השנה החדשה.

יש בהן שימוש באופנים שונים ורבים. יש הנוהגים לשים בהם מטבעות שפע ולשאת אותם בארנק באופן קבוע.

מנהג נוסף הוא להכניס גרגירי אורז בתוך המעטפה ולהניח בצנצנת האורז, לשפע וברכה.

נהוג לצרף מעטפות אדומות במתנות.

סימבולים שיש להשתמש בהם בזהירות.

מראת בגואה

השימוש במראת בגואה מאוד פופולרי ותפקידה של מראת הבגואה היא לפזר חצים מורעלים ואנרגיה שלילית. נהוג למקם אותה מעל דלת הכניסה, אך השימוש במראת בגואה חייב להיות זהיר, מאחר והמראה עלולה לפזר גם אנרגיה חיובית במקרים בהם לא יודעים לזהות חצים מורעלים.

מזרקה

שימוש באלמנט של מים בתנועה, שוב הוא אחד האלמנטים המוכרים יותר בפנג שווי, גם השימוש באלמנט של מים חשוב מאוד לדעת במדויק את המיקום. כאשר גוף של מים בתנועה ממוקם במקום שגוי לעיתים טעויות אלה עלולים לגרום למצבים בלתי הפיכים.

פעמוני רוח

שימוש בפעמוני רוח, הינו אלמנט שימושי ביותר בפנג שואי, מעבר לצלילים הנעימים, הם מפזרים אנרגיה, בעיקר אנרגיה שלילית.

ושוב עלינו להבין במדויק היכן למקם את פעמוני הרוח וכן לוודא לגבי החומר ממנו הם עשויים.

כמובן שיש עוד הרבה מאוד סימבולים המשמשים את תרבויות המזרח, כגון ברווזי מנדרין, ועוד ועוד, ובמאמר זה הנגשתי את הסימבולים המוכרים יותר. 

רוצה ללמוד באופן מעמיק על פנג שווי והסימבולים?

שיתוף
שיתוף
אולי יעניין אותך גם?